onsdag 10 november 2010

Snabba spelbedömningar

Vi börjar med de spel jag faktiskt spelat till slutet.

Professor Layton and the Unwound Future


eftersom jag är helt såld på Layton-serien har jag inte mycket att klaga på. Storyupplägget är stört bra, var svårt att slita sig när man var nära upplösningstillstånd över att man inte kom förbi det pussel som skulle avslöja nästa bit av mysteriet. Många vändningar som överraskade mig. Enda klagomålet är att det var alldeles för lätta pussel många gånger.

Castlevania - Lords of Shadow


Också ett underbart spel. I början kändes det som att svårighetsgraden var lite väl med tanke på kontrollerna men så fort man kommit in i systemet och hur fienderna rörde sig var det nemas problemas. Pusseldelarna var väldigt underhållande och många svordomar har spottats över självklara saker. Storyn är fantastisk och jag väntar ivrigt på en uppföljare!

Super Mario Galaxy 2

Ett underhållande spel men jag fick inte samma känsla som i det första. Första galaxy-spelet var dessutom det första icke-sidescroll-spelet ur Marioserien jag spelat igenom. Jag avskydde Mario 64 och spelade inte mer än någon bana. Så gott som inget till N64 tilltalade mig då eller nu.
I vilket fall, första galaxy höll mig kvar tack vare storyn som faktiskt följde en genom spelet. Man fick reda på mer om var Lumas kom från vilket gjorde att jag ville spela mer. Eftersom tvåan har gått tillbaka till att Bowser kidnappar Peach på random igen så kändes det inte speciellt lockande att samla på sig femhundra stjärnor för att komma vidare. Grafiken kändes inte heller lika mäktig som i första och kontrollerna blev ännu mer frustrerande när jag inte ens ville spela vidare. Men jag tvingade mig genom det. Inte ens Shin har spelat hela spelet och det säger mycket. <.<

Spel jag provat men inte spelat till slutet:

Vanquish

Ett OMGBRÖSTHÅR-spel som jag verkligen vill spela mer av. Det är en fin kombination av hack n' slash och shoot em up och jag har aldrig haft roligare när jag sparkat robotpung. Jag har inte sparkat robotpung innan heller men... ni förstår.
Att det är hög svårighet lockar bara mig mer, Ninja Gaiden-tönt som jag är. Bring me slakt och megabossar!

NIER

Auuugh, Zelda-wannabeeee. Alldeles för stora ytor att utforska och alldeles för många småquests som exempelvis att hämta blomlökar åt en random kvinna på gatan. Nejtack, jag vill gärna komma vidare och se resten av spelet istället för att trampa på samma jävla gräsfält i fyra veckor.

Får räcka så. Orkar inte fundera på vad jag spelat mer.

// Grim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar