fredag 14 januari 2011

Dum Grim

Jag är verkligen inte en bloggare. :'3 Sämst på att skriva ner vad som händer då jag själv inte tycker att det händer något.

Jag vill hitta en gratisblogg där det är lättare att lägga upp fler bilder på en gång (utom bilddagboken då) för det blir galet segt att göra inlägg med bilder på deco eller katterna eftersom det tar sån tid när det är en bild i taget.

Jag är arbetssökande igen, vilket innebär mer fritid och samtidigt mer stress. Stress över att inte ha något jobb, stress över att inte ha en fast inkomst, stress över att a-kassan kanske nekar mig bidrag så jag kan vara utan pengar i en handvändning... Det handlar i stora drag om att jag aldrig kan planera för några större inköp när jg inte vet hur nästa månad ser ut.

I dagsläget är det två saker jag vill köpa. En ny soffa är vi i grymt behov av och vi delar såklart på kostnaden men det känns ändå som att man måste vänta och se först. Sen vill jag ha en sekretär som jag kan ha allt deco-jobb i så jag slipper plocka undan allt hela tiden för katterna och för att vi ska ha ett vardagsrumsbord.

Jag har flera hyllor att sätta upp som skulle ha fixats för längesen. Men så fort jag fått till CV't bra och ett generellt personligt brev att söka jobb med så kan jag känna att tiden kan läggas på lite 'onödigare' saker. ;3

Usch, långt ramble-inlägg är tråkigt men ska förhoppningsvis fixa något roligare den närmaste tiden.

// Grim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar