onsdag 9 juni 2010

Ett stycke DS-kaka

Yosh!
Jag fick äntligen ihop DS'et i Måndags och dessutom fungerar det. Galet najjs! Såhär såg det ut när jag höll på att pillra ihop allting. Dåligt ljus dock. Men sådär ser ett DS lite ut inuti! OBS NAKET:


Idag hittade jag något sött i soffan också:


Farbror Nimbus och prinsessan Greta, natt och dag, Yin och Yang.

Idag tog jag mig äntligen för att dekorera mitt crystal case som jag köpte till DS'et i samband med det gröna skalet. Tycker att det är bättre att dekorera på något man enkelt kan ta bort istället för att kladda direkt på DS'et, eftersom man inte alltid har plats för den extra tjockleken. Jag passade på att ta lite arbetsbilder också, här har jag precis förstört min arm och handled när jag la första omgången 'grådde'.


Jag tyckte inte att det blev speciellt jämt i kantena (och det såg värsta futtigt ut) så jag kladdade på ännu mer, trots att min arm höll på att trilla av.


Swirly swirl~
Efter att man fått ut 'grädden' så man vill ha den är det bara att vräka på med alla sorters dekorativa småsaker man har! Jag rekomenderar inte att använda levande ting såsom fiskar eller andra smådjur, även om de är hemskt söta.


Tadaaa! Ett riktigt girlygirly-skal till mitt DS som går i rosa och ljusblått. Jag är lite kär i kombinationen rosa och grönt numer men hade tyvärr inte speciellt många gröna saker att dekorera med. Måste åtgärdas!
Detaljbilder! En rosa munk och en glasskula har blivit överfallna av chokladsås och strössel.


Jag tyckte det var för lite bling på det hela så jag placerade ut en massa rhinstenar runt rosetterna.


Jag tyckte det såg halvfärdigt ut som det var. Som tur var så köpte jag pärlssnören av en på tradera för nån vecka sen och de passade perfekt till att rama in alltihop med.


Åååh, jag är lite kär i det.

Förra veckan skaffade jag också världens bästa verktyg, åtminstone för de som håller på med deco, minipärlor eller annat småpyssel: En jewel picker! Åh, den är min räddare i nöden! Den ser ut som en penna med en syl längst fram och på spetsen sitter en liten klibbig plutt som man kan få småsaker att fastna på. Det som är extra bra är att man kan reglera klibbigheten på den med enkla medel (fingra på den = mindre klibb, rulla den på en bit tejp = mer klibb). Man får testa sig fram, men poängen är att sakerna ska släppa spetsen då de kommer i kontakt med något som är klibbigare, som lim exempelvis.


Allt blev så mycket enklare för mig. Har haft asmycket problem med rhinstenarna innan då det är i princip omöjligt att få ett bra grepp om dem med pincett. <.<

Det var allt jag hade för den här gån-... JUSTJA! Vi spelade ut Alan Wake igår kväll! Jävlar vad bra det spelet är, om ni inte har spelat det så ta första bästa chans! Grymt spännande storyline, underbara röstskådespelare och skjutsystemet är perfekt balanserat för att man inte ska tröttna för att man inte kommer förbi en massa mörkersaker. :D Dessutom hittar man massor med vapen och ammo överallt (åtminstone på normal mode) så man behöver inte oroa sig för att man ska få slut på sånt (ändå lyckades jag på ett ställe, ffff).

TACK OCH HEJ!

// Grim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar