onsdag 12 maj 2010

Planering är A och O

Brukar det heta. Jag tänkte att jag skulle fixa lite bilder idag och göra värsta reportaget om allt möjligt men det gick åt skogen när jag blev kvar hos föräldrarna längre än planerat. Från 10.30 till ca 15.30 hann jag få håret färgat, träffa bror min som kom hem från Kina igår natt, fika på nybakade bullar, leka kökslärling och laga pastasås, få fläktremmen på bilen utbytt (den tjuter inte som en plågad katt längre, ja!) och leka bilmekaniker med farsan. Vi lyckades fixa bränslemätaren men inte hastighetsmätaren. Verkar vara stora fel där, tyvärr. <.<

Jag lagade mat ikväll igen! Jag har lagat mat varje kväll denna vecka i princip själv. Ikväll blev det stuvade morötter, potatis och stekt falukorv. HELT PÅ EGEN HAND AAAAJUSTE. Shin var duktig och städade bland alla sina prylar under tiden så imorgon ska vi slänga massorrrr med skräp och lägga lite kläder i en såndär JABA-låda. Välgörenhet! (y)

Det får bli bildreportage imorgon eller i helgen, lovar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar